پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فرق کلایمر با آسانسور
نوشته شده در پنج شنبه 6 خرداد 1400
بازدید : 728
نویسنده : امین پارسیان

استفاده از کلایمر بجای داربست را توصیه نمیکینم چون هر دستگاهی مخصوص کار خود می باشد.

چیزهایی که با کلایمر میشه جابجا کرد رو با آسانسور نمیشه این کارو کرد ولی آسانسور امنیت بیشتری برای جابجایی افراد به خصوص بچه ها داره.

برای آشنایی با کلایمر به سایت ایمن کلایمر مراجعه کنید.

انرژی لازم برای اسانسور

 تعریف انرژی مصرفی سیستم های آسانسور از آنجا که پارامترهای زیادی درگیر هستند دشوار است. در مطالعه ای که در سال 1984 انجام  است.

در یک سیستم اسانسور Schindler Management AG گرفت نشان داد كه یك "سفر معمولی" وجود دارد كه میانگین مصرف انرژی روزانه زمان معمول سفر در ثانیه باید در درجه بندی موتور در کیلووات و تعداد سفرهای انجام شده برای رسیدن به مصرف انرژی ضرب شود.

E (Kwh / h) = موتور (Kw) × شروع می شود (1 / h) × TP (s) / 3600 (s / h)

مدت زمان معمول سفر (TP) برای سیستمهای مختلف درایو متفاوت است. همچنین ، تحت تأثیر تعداد طبقات سرویس دهی شده ، اندازه موتور ، طناب زدن و موارد مشابه قرار دارد. با این حال ، مقدار متوسط ​​نشان خوبی از کیفیت سیستم درایو از نظر مصرف انرژی است.

 مصرف انرژی  آسانسور نسبت قابل توجهی از کل بار الکتریکی ساختمان است. محدوده تخمین ها از 5 تا 15٪  بسته به سایر سرویس های نصب شده در ساختمان است. درک مصرف انرژی و هزینه ها برای مشتریان صنعت آسانسور به طور فزاینده ای اهمیت پیدا می کند.

بنابراین لازم است که بتوان با دقت معقول ، میزان مصرف انرژی در یک  آسانسور جدید و از نصب مدرن را برای نصب موجود پیش بینی کرد.        

مدل های اساسی برای محاسبه مصرف انرژی

می توان تعداد زیادی از اندازه گیری ها را بر روی درایوهای مختلف آسانسور انجام داد

شرودر با استفاده از جدول و فرمول های اساسی روش ساده ای برای محاسبه مصرف انرژی ایجاد کرد.

در جدول طول یک سفر معمولی برای آسانسور بسته به تعداد طبقات ساختمان و سرعت آسانسور تخمین زده شده است.

با استفاده از تعداد آسانسورهای روزانه آسانسور و با فرض اینکه موتور هنگام کار تمام توان خود را کشیده است ، برآوردی برای مصرف انرژی روزانه آسانسور انجام می شود. با ضرب این در تعداد روزهای کاری در سال و سپس تقسیم بر مساحت ساختمان ، می توان رقمی را برای ارزیابی انرژی مصرف شده توسط بالابرها در هر مترمربع از ساختمان در سال محاسبه کرد.

در CIBSE Guide D سیستم های حمل و نقل در ساختمان ها روش و شرودر در یک مثال مقایسه شده  و نشان داده است که تقریباً با دو عامل ناسازگار است! این روش ها فقط برای محاسبات قاعده سر انگشتی ، و برای ارزیابی مقایسه ای بین تنظیمات مختلف مناسب هستند.

آنها نمی توانند مزایای محرکهای احیا کننده ، ترتیبهای مختلف طناب زنی ، موتورهای مختلف کارایی یا جعبه دنده و غیره را ارزیابی کنند. مدلها بر اساس طولهای ثابت ثابت و بدون اشاره به سرعت یا شتاب هستند. با توجه به اهمیت صرفه جویی در انرژی ، وسیله بهتری برای محاسبه مصرف انرژی مورد نیاز است.

مدل محاسبه شده توسط نویسندگان می تواند برای محاسبه مصرف انرژی هر سفر آسانسور استفاده شود. روش مدلسازی ارائه شده باعث می شود تا آسانسور به اجزای اصلی مصرف کننده انرژی تبدیل شود.

  اصول اساسی انتقال انرژی

سیستم آسانسور اساساً انرژی الکتریکی ورودی را با تلفات به شکل گرما (و مقداری صدا) به انرژی خروجی مکانیکی تبدیل می کند.     هنگامی که آسانسور قبل از شروع سفر ثابت است ، تنها انرژی مصرف شده برای کارکرد کنترلر مورد نیاز است           

هنگامی که آسانسور شروع به شتاب گرفتن می کند ، انرژی توسط سیستم جذب می شود تا انرژی جنبشی را برای توده های متحرک فراهم کند.

در پایان مرحله شتاب ، با ثابت بودن سرعت ، دیگر به انرژی جنبشی احتیاج ندارید.

برای اتومبیل هایی که به سمت بالا می روند: اگر ماشین به اضافه بار آن سنگین تر از وزنه مقابل باشد ، سیستم انرژی بالقوه را ذخیره می کند. اگر وزنه مقابل سنگین تر باشد ، سیستم در حال بازگشت انرژی بالقوه است.

به طور مشابه برای اتومبیل هایی که به پایین سفر می کنند ، ممکن است انرژی احتمالی ذخیره یا برگشت شود.

با استفاده از مفاهیم مورد بحث ، مدل های ریاضی توسعه داده شد. آسانسورهای هیدرولیکی و برقی به مدلهای متفاوت اما مشابهی نیاز دارند. ریاضیات پیچیده و خارج از محدوده این مقاله است. این مدل ها با استفاده از زبان برنامه نویسی ++C پیاده سازی شده اند.

کالیبراسیون مدل ها بر اساس اندازه گیری هایی است که نویسندگان در تاسیسات آسانسور با طیف وسیعی انجام داده اند و از تجهیزات تولیدکنندگان مختلف استفاده می کنند

برای یک سایت خاص ، مدل می تواند کالیبره شود تا تقریباً دقیقاً با مصرف انرژی یک سفر از هر مسافت ، در هر دو جهت و برای هر بار مطابقت داشته باشد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: